Az elmúlt néhány évben az online marketing eszközök hatalmas fejlődésen mentek keresztül az eszközök számának gyarapodását, valamint azok piaci hatását illetően is. Gyorsan elavulhat a tudás, illetve folyamatosan jelennek meg új eszközök és szolgáltatók a piacon, így a webáruház tulajdonosoknak nehéz eligazodniuk. A legtöbb webáruház tulajdonos célja egyszerű: elérni, hogy minél több felhasználó megvegye a termékeket, illetve igénybe vegye a szolgáltatásokat.
Természetesen vannak sokak által alkalmazott, alapvető online marketing eszközök, amelyek megfelelő háttérrel rendelkező szakember segítségével webáruházunk számára a legjobb megoldást jelentik. A szakszerű online marketing általában több módszer kombinálásával ér el pozitív eredményeket. De lássuk, hogy melyek az alapvető, leggyakrabban alkalmazott online marketing eszközök? A keresőoptimalizálás minden marketing tevékenység alapja, amely a keresőmotorok találati listáján lévő, lehető legjobb helyezés elérését célozza meg. Mivel az interneten böngésző felhasználók többsége webes keresőkön keresztül találja meg a weboldalakat, a találati listán lévő minél jobb helyezés nagyobb forgalmat eredményezhet.
A keresőoptimalizálást hatékony kombinálni a közösségi marketinggel, ugyanis egy jól megtervezett közösségi (például Facebook) oldalon könnyedén népszerűsíteni lehet vállalkozásunkat. Éppen ezért a közösségi, vagy Social marketing az egyik legnépszerűbb online marketing eszköz. Egy következő online marketing módszer a professzionális webergonómia segítségével megtervezett weboldalak kialakítása, amelyek a jó felhasználói élményt célozzák meg. A Google Analytics az online marketing tevékenység elemzésére alkalmas módszer. Ezen kívül a leggyakrabban használt online marketing eszközök körébe sorolható az e-mail marketing, banner marketing, blog marketing, linkmarketing, vírusmarketing, Google Adwords, illetve a tartalomgyártás is.